Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen krijg je de beste ervaring op onze website.
Om meer te weten over hoe we gebruik van cookies of om uw instellingen te wijzigen , dan kunt u Klik hier.

NO BLOOD SHOULD
HOLD US BACK.

WAT IS
RED.FIT?

Dat je ongesteld bent mag nooit betekenen dat je niet kunt sporten en bewegen. Helaas is er maar weinig informatie beschikbaar die je hierbij kan helpen. Daarom heeft Libresse het Red.fit programma samengesteld: ook tijdens je menstruatie zorg je dat je fit blijft zoals je dat ook de rest van de maand doet!

Het Red.fit programma

ADVIES VAN EXPERTS, AANGEPAST OP JE CYCLUS

Tijdens de menstruatiecyclus veranderen onze hormonen (met name oestrogeen en progesteron) voortdurend. Hierdoor voelen we ons zowel mentaal als fysiek op verschillende momenten anders.

In samenwerking met onze sportdeskundige Georgie Bruinvels hebben we je cyclus in vier fasen opgesplitst: BLEED (best vanzelfsprekend), PEAK, BURN en FIGHT.

We hebben een team gevormd met Frame gyms, biologisch fastfood restaurant Leon en performance coach Faye Downey om het beste trainingsschema en voedingsadvies samen te stellen voor elke fase.

Ons doel is om jou te voorzien van gebruiksvriendelijke en specialistische begeleiding tijdens elk moment van je cyclus, zodat je je altijd op je best voelt.

The four phases of your cycle. Based on a 28 cycle. Your cycle may vary.

BLEED

DE EERSTE FASE VAN JE CYCLUS
ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Dit is wanneer je daadwerkelijk ongesteld bent �� je baarmoeder stoot de slijmvlieslaag, samen met de onbevruchte eicel en ander vocht af. Deze fase duurt ongeveer vijf dagen en vreemd genoeg ben je op dit moment op je mannelijkst: de hormonen van je baarmoeder zijn op hun laagst. Het kan zijn dat je je niet top voelt, maar daar kun je wat aan doen!

ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

Rustige stretches tegen de krampen en rugpijn en core-trainingen geven je een endorfine boost.

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

Een aantal heerlijke comfort foods die rijk aan ijzer en antioxidanten zijn om je lichaam direct bij te tanken.

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Of je nu wilt sporten of je lichaam de rust wilt geven die het verdient, onze specialist Faye Downey is hier om je te helpen.

Ontdek bleed

Peak

DE TWEEDE FASE VAN JE CYCLUS
ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Dit is de periode dat je veel oestrogeen in je systeem hebt, waardoor er meer bloed naar je hersenen stroomt en hierdoor wordt serotonine gestimuleerd – het hormoon waar je je gelukkig door gaat voelen. Je zou nu dus op je best moeten zijn, maak daar gebruik van! Bovendien ben je in deze fase ook op je piek qua vruchtbaarheid: door het stijgende oestrogeenniveau bereidt je baarmoeder zich voor op het ontwikkelen van een eicel.

ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

Je bent op je sterkst dus hebben we een total body workout ontwikkelt met cardio, lunges squats, press-ups. Alles in één!

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

Deze recepten combineren koolhydraten en proteïnen om te helpen bij de (kracht) training.

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Ga ervoor! Welke training je ook doet, het is tijd om je Peak-krachten te gebruiken om mooie doelen te bereiken.

Ontdek Peak

BURN

DE DERDE FASE VAN JE CYCLUS
ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Omdat je lichaam veel hormonen als progesteron en oestrogeen aanmaakt, kun je je een beetje emotioneel voelen. Je metabolisme niveau ligt wat lager door deze veranderingen en hierdoor kan je lichaamstemperatuur licht stijgen. Maak je dus geen zorgen als je het ineens warmer hebt dan normaal. Heb jij het ook zo warm?

ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

Je lichaam verbrandt vet het meest effectief op dit moment. Om dit te doen heeft het veel zuurstof nodig. Deze conditie-oefeningen laten je hard ademen!

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

Bekijk hier een selectie van recepten die ‘goede’ vetten bevatten welke je helpen om jong en sterk te blijven.

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Ademoefeningen en visualisatie helpen je om je conditie te boosten en je emoties te controleren.

Ontdek burn

FIGHT

DE VIERDE FASE VAN JE CYCLUS
ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

We hebben het over vechten, omdat het heel lastig kan zijn je te weren tegen die premenstruele symptomen. Zet je schrap, voor veel vrouwen is deze fase de grootste uitdaging! Je hormonenaantal daalt heel snel, en dat geldt dus ook voor je gelukhormoon serotonine. Hier kun je soms wat hulp bij gebruiken en wij staan je bij!

ALT TEXT GOES HERE

BEWEGING

Zware benen? Pijn? Trek jezelf van de bank en vecht terug met sierlijke, lage inspanning en door ballet-geïnspireerde oefeningen.

ALT TEXT GOES HERE

VOEDING

Verweer je tegen vreetbuien met deze superfood selectie die je helpt om je beter te voelen, ook over jezelf.

ALT TEXT GOES HERE

MOTIVATIE

Faye Downey leert ons om een kleine time out voor onszelf te nemen. Het is geen teken van zwakte, het is slim.

Ontdek Fight
ONTMOET ONZE EXPERT

DE WETENSCHAP
ACHTER RED.FIT

Hi, ik ben Georgie Bruinvels. Ik heb Fysiologische Wetenschappen gestudeerd en ben nu een paar jaar bezig met m’n master aan de University College London, in samenwerking met St Mary’s University, Twickenham, UK. Mijn focus ligt voornamelijk op vrouwelijke atleten en ik doe mijn onderzoek naar het begrijpen van de vrouwelijke fysiologie – deze wetenschap loopt enorm achter op die bij mannelijke sporters en dit komt met name door de menstruatiecyclus. Het gaat me niet om de A-klasse topsporters, ik ben zelf een atleet en ik wil mijn onderzoek gebruiken om ervoor te zorgen dat zowel jij als alle andere sporters zich goed voelen… welke dag van de maand het ook is.

Close

Volg ons via